maandag 21 maart 2011

Avrupa Konutlari International Squash Open- Istanbul

Na een leuk weekend in Lille, Frankrijk, waar ik mee was als assistent bondscoach om de jeugd te begeleiden tijdens de French Junior Open, was het weer tijd om zelf te spelen. Ik moest namelijk alweer op pad voor mijn volgende toernooi. De locatie ditmaal: Istanbul! Hier werd een Challenger 10 toernooi gespeeld, wat het grootste toernooi is waar ik tot nu toe met mijn ranking in ben gekomen!

Ik vloog op donderdag heen naar Turkije met Sebastiaan Weenink. Bij aankomst naar het hotel gegaan, wat een van de mooiere hotels was waar ik tot nu toe ben geweest. Het Holiday Inn Airport hotel. De club lag op een kwartiertje rijden en we zijn daar savonds maar even heen gegaan om te kijken hoe alles eruit zag. Was een heel mooie club, net 5 maanden oud en de mensen waren ook erg aardig allemaal. Beloofde wat goeds dus! De loting voor de kwalificatie werd ook meteen gedaan en ik kwam uit tegen de nr 1 van Turkije. Geen idee of dat goed of slecht nieuws was, aangezien ik geen Turkse squashers kende, dus dat zouden we morgen wel zien!

De eerste dag van het toernooi. 's Ochtends even een balletje geslagen om aan de baan te wennen en daarna een beetje relaxen in afwachting van de wedstrijd (tijdens dit toernooi, flink lopen schaken met Sebas, met als record een potje dat 3 uur duurde en eindigde in een remise!). 's Avonds de baan voor mijn eerste wedstrijd. Ik mocht dus, zoals gezegd, tegen de nr 1 van Turkije,  Huseyin Gumus. Na de eerste paar rally's had ik wel door dat ik mij niet zo heel druk hoefde te maken voor hem. Dit was wel lekker, kon goed de baan uittesten en mijzelf in vorm spelen voor het toernooi. Ik won de wedstrijd met 3-0 (11-1 11-4 11-2).

De volgende dag mocht ik spelen tegen een Egyptenaar, Mohamed Elsam el Sherif. Aangezien Egyptenaren altijd lastig zijn om tegen te spelen, had ik mij goed voorbereid op een pittig potje. De wedstrijd begon en ik had erg moeite om vanaf het begin goed mee te komen in de game, miste de controle en hij kon vrij eenvoudig uitlopen naar een 10-5 voorsprong. Vanaf dat moment begon ik eindelijk goed te spelen en kwam ik nog terug tot 10-9 maar, het was net te laat en ik verloor de game met 11-9. De tweede game stond ik weer flink onder druk en had ik nog steeds niet echt de kans om mijn spel te spelen, ik verloor deze met 11-6. De derde game zat ik er vanaf het begin goed op en speelde ik erg sterk, ik won hem met 11-5. De vierde game was erg close, stonden allebei goed te spelen, maar op de beslissende momenten pakte hij de punten en won hij de game en de wedstrijd met 11-8. Weer erg teleurgesteld, aangezien ik zeker een kans had om van deze jongen te winnen, maar helaas, het mocht niet zo zijn. Op het moment frustreerd mij dat ook een beetje. Ik speel goede potjes, ga zeker vooruit, maar de resultaten blijven een beetje uit. Ik weet dat dat veel gebeurd bij spelers die nieuw zijn op de tour, maar het i toch vervelend en hoop dat het ook snel omslaat!

De dagen erna twee keer Istanbul ingeweest, wat een erg mooie stad is. Ook lekker gebruik gemaakt van de fitness, het zwembad en de sauna van de club. Goed getraind daar. En verder zijn we door de organisatie savonds een keer meegenomen naar een restaurant waar ook een show van buikdansers enz. waren en overdag naar een Turkse teahouse voor een authentieke lunch op de grond met een shiza. Erg leuk en erg gezellig. Wat vooral opviel is de gastvrijheid van de mensen in Turkije. Ze probeerden alles om het je maar naar je zin te maken, niks was te gek. Top dus! Het was misschien niet het meest goed georganiseerde event (we moesten onder andere verplaatsen naar een ander hotel omdat ze vergeten waren de kamers te boeken), maar ze probeerde alles wel meteen op te lossen of te verbeteren en ervan te leren. En aangezien het het 1ste PSA toernooi dat ooit in Turkije is gehouden viel het ze ook nog niet echt aan te rekenen, Al met al zeker een toernooi om weer naar terug te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten