maandag 21 maart 2011

Nederlands Kampioenschappen Squash

Ja het is weer zo ver, de Nederlands Kampioenschappen squash staan voor de deur. Na een voorbereiding die goed liep, tot twee weken voor aanvang van het toernooi, waar ik ineens getroffen werd door enorm veel last van mijn rug en een week niets kon en mocht doen, had ik er toch wel zin in en ook vertrouwen in. Ik stond lekker te ballen en mijn rug was net op tijd hersteld.
De woensdag voor het NK mochten we nog wel eerst een competitiewedstrijd spelen die ik na een lange en spannende pot met 3-2 verloor van routinier en 9 voudig Nederlands kampioen Lucas Buit. Jammer maar goed gespeeld dus kon niet te veel klagen.

Het NK startte op de donderdagavond met een wedstrijd tegen Roberto Kalshoven. Hier heb ik vroeger vaak tegen gespeeld en waren altijd leuke en spannende potten. Ik mocht op het centre court beginnen en had er zin in. De wedstrijd ging goed, op wat zenuwen na in het begin, en ik won hem dan ook met 3-0 (11-7 11-8 en 11-5). Tevreden met de eerste wedstrijd en in de kwartfinales! Na de wedstrijd werd er ook nog een leuk intervieuw gehouden, voor degene die geinteresseerd zijn, deze is te vinden op: http://www.arnoudboer.nl/2011/02/11/%E2%80%9Cdoor-te-boksen-werd-ik-een-betere-squasher%E2%80%9D/.

De volgende dag mocht ik aantreden tegen Dylan Bennett, de nummer 2 van de plaatsinglijst. Ik had mij voorgenomen om hem niks kado te geven en het vuur aan zijn schenen te leggen en hem te laten werken voor elk punt. Dit lukte in het begin ook vrij goed, tot 8-8 in de eerste game, waarna hij wegliep om de game te winnen met 11-8. De tweede game had hij mij erg goed onder druk en kon ik hier moeilijk onder vandaan komen, ik verloor deze dan ook met 11-5. De derde game kon ik onder zijn druk vandaan komen en kwam ik beter in de rally's. Het ging nu erg goed en ik gaf hem steeds minder kansen om wat met de bal te doen. Deze game won ik met 11-7. De vierde game was close all the way. Na een zeer lange game met lange rally's verloor ik deze net met 13-11. Ondanks dat ik erg goed had gespeeld, misschien wel mijn beste wedstrijd op dat moment, was ik toch teleurgesteld. Ik zat er zo dichtbij om nog een vijfde game eruit te slepen en dan misschien zelfs wel te winnen dat ik zelfs wel een beetje baalde! Maar goed, heel veel positieve reacties op de wedstrijd gekregen, dus uiteindelijk kon ik ook wel het positieve erin zien.

Daarna werd er gespeeld voor plaats 5/8. Ik mocht weer tegen Rene Mijs waar ik dit seizoen al zo vaak tegen heb gespeeld en nog steeds nog nooit van heb gewonnen. Maar eens moet de eerste keer zijn en wanneer is het mooier dan op het NK? Ik begon de wedstrijd erg goed, speelde lekker mijn spelletje en won deze vrij eenvoudig met 11-4. In de tweede game alleen liep ik op een gegeven moment echt tegen een muur op. Van het een op het ander moment totaal geen energie meer en extreem zware benen. Ik verloor daardoor uiteindelijk de wedstrijd met 3-1 (4-11 11-9 11-2 11-8). Het frustreerde mij enorm, aangezien ik zeker fysiek goed was, maar blijkbaar niet goed genoeg gegeten, of geslapen want mijn energielevel was erg laag.

Voor plaats 7/8 mocht ik tegen Rick Penders, een jongen waar ik het vaak wel lastig tegen heb. In de competitie had ik er twee weken geleden nog emt 3-1 van gewonnen maar nu mocht het niet zo zijn. Hij speelde een erg goede wedstrijd en ik iets minder en verloor mijn pot dan ook met 3-0 (11-7 11-8 11-6). Een 8ste plaats uiteindelijk dus waar ik niet tevreden mee was. Teleurgesteld over het toernooi, ondanks dat ik de eerste twee dagen erg goed heb gespeeld, waren mijn laatste twee dagen wel een domper. Helaas, maar veranderen kunnen we het niet meer, proberen wat van te leren, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan en op naar het volgende toernooi! Maar eerst een weekend zonder zelf te squashen, aangezien ik meega met de jeugd naar de French Junior Open!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten