maandag 21 maart 2011

PSA closed sattelite Arnhem

De week na Istanbul mocht ik alweer mijn volgende toernooi spelen. Ditmaal een PSA closed sattelite toernooi in Arnhem. Zat de hele week een beetje in de knoop met mijn motivatie om te trainen, maar toch besloten om het toernooi te spelen, ook omdat het goed kon zijn voor mijn ranking.

Na aangekomen te zijn, mocht ik mijn eerste pot spelen tegen David Jordens. Dit was een vrij eenvoudig potje die ik ook snel met 3-0 (11-4 11-5 11-3) won.

Volgende pot was alweer de halve finale en ja hoor, ik mocht weer tegen Rene Mijs spelen. De eerste game ging vrij snel naar hem met 11-6, waarna ik de tweede game eenvoudig won met 11-4. De derde en vierde games duurden al wat langer en werden gedeeld met 11-6 voor Rene en 11-6 voor mij. 2-2 dus. Ik was nu toch wel gebrand om eindelijk een keer van Rene te gaan winnen en was vastbesloten om dit ook te doen. De vijfde game begon goed, ik kwam op voorsprong, kwam uiteindelijk 7-5 achter, maar slaagde erin om op 10-9 matchbal te komen. In deze rally kreeg ik een kans om het af te maken, ik ging er ook voor, maar sleog hem in de tin. Balen. Volgende rally win ik met een perfecte drop linksvoor, nog een matchbal. Deze keer verzilver ik hem wel met een perfecte drop rechtsvooring en was mijn eerste overwinning op Rene een feit! Ik won hem met 12-10 in de 5de game en was erg blij!

De finale mocht ik spelen tegen Piedro Schweertman. Hij begon snel uit de startblokken en won de eerste game met 11-6. Daarna begon ik de ballen lekker te raken en begonnen mijn shots goed te lopen. Ik won de volgende twee games met 11-7 en 11-8. In de vierde game ging ik op dezelfde voet door, en kwam 7-3 voor te staan. Helaas, sloeg ik op dat moment wat fouten en won hij een paar goede rally's. Ik verloor de game met 11-9. De vijfde game ging punt voor punt gelijk op. Was erg close en op 9-9 kreeg ik een goede kans om de rally te winnen maar in plaats daarvan sla ik hem fout. Piedro verzilvert zijn eerste matchbal en wint 3-2 met 11-9 in de vijfde game van mij. Erg jammer, nog nooit zo dichtbij Piedro gezeten en had hem graag gewonnen, maar al met al kan ik en mag ik niet ontevreden zijn met het resultaat van dit toernooi! Een tweede plaats, wat goede punten voor de ranking oplevert, een eerste overwinning op Rene Mijs en heel dichtbij zitten bij Piedro, duiden namelijk op een goed weekend en is goed voor het vertrouwen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten