woensdag 23 maart 2011

Swiss Open - Geneve

De laaste tijd flink druk met toernooien, wat erg leuk is, maar ook wel vermoeiend af en toe. Het volgende toernooi op de planning is de Swiss Open in Geneve. Ik was daar op het laatste moment ingekomen door wat spelers die zich terug hadden getrokken. Ik had geluk, ik kon namelijk bij een Nederlands gezin verblijven tijdens het toernooi, wat weer scheelde in de onkosten. Bovendien was het een erg aardige familie dus helemaal goed geregeld!

Het toernooi begon en ik mocht in de eerste ronde van de kwalificatie tegen Patrick Miescher, een Zwitser spelen. Deze jongen speelt in hetzelfde team als ik in Zwitserland op positie 1 (tenzij ik speel, dan is hij nr 2 ) maar ik had hem nooit zien spelen omdat we altijd tegelijk op de baan staan. Ik wist wel dat het voornamelijk een lopertje was en dit bleek ook het geval te zijn. Ik domineerde over het algemeen de meeste rally's maar doordat hij alles maar op bleef pikken leek het alsof ik de rally's bijna 3x moest winnen voor ik hem won! Ik speelde ook niet super, waardoor mijn ballen niet heel precies waren en het dus nog lastiger werd. De eerste twee games wist ik er echter toch uit te slepen met 11-8 en 11-9, maar de derde game verloor ik met 11-8, ook omdat ik daar wat onnodige fouten maakte. De vierde game begon ik eindelijk het juiste spel te spelen en kwamen de ballen ook daar waar ze hoorden. Ik kwam 7-2 voor te staan, liet even het gas los waardoor hij terug kon komen, maar het verschil was al gemaakt en ik won de game en de wedstrijd met 11-6.

De volgende wedstrijd mocht ik spelen tegen de nr 1 van de kwalificatie, de nummer 156 van de wereld Phillip Nightingale. Ondanks dat hij een stuk hoger staat dan ik, geloofde ik in mijn kansen. De wedstrijd begon en ik was, wat mij niet vaak overkomt, best wel een beetje zenuwachtig. Phillip is een grote jongen, zo'n 2 meter en het is daarom vrij lastig om tegen hem te spelen omdat hij zo veel ruimte in beslag neemt. Ik moest hier vooral in het begin flink aan wennen. De eerste game ging gelijk op tot 5-5, waarna ik wat domme ballen speelde en hij de game naar zich toe kon trekken. De tweede game was anders. Hij domineerde mij op de T en ik stond flink onder druk de hele tijd. Omdat hij zo lang is, is het ook erg lastig om hem van de T af te krijgen. Ondanks dat ik onder druk stond gign ik nog steeds voor domme ballen, wat erin resulteerde dat ik ofwel veel fouten sloeg of hem vrij eenvoudige ballen gaf die hij af kon maken. Op 10-4 achter besloot ik agressiever te gaan spelen en zelf de T te proberen veroveren, dit werkte en ik kwam terug tot 10-8, maar het was net te laat. Echter dit maakte wel duidelijk wat ik moest doen. Vanaf de derde game, zette ik er een tandje bij en probeerde hem goed achter mij te houden. Als ik dan de kans kreeg ging ik voor de shot en omdat hij dan van ver moest komen werkte dit veel beter en moest hij hard werken. Ik won de game vrij eenvoudig met 11-5. De volgende game ging ik in met hetzelfde plan. Dit werkte wederom goed, al moest ik nu harder werken voor mijn punten. Toch wist ikd e game naar mij toe te slepen met 11-5. In de beslissende game, ging het hetzelfde. De rallies waren lang, maar ik was degene die domineerde en die hem rondstuurde. Na een goed middenstuk won ik de game met 11-5 en de wedstrijd met 3-2. Ik was superblij en trots. aangezien ik echte vechtlust had getoond en mij ook niet echt meer kan herinneren wanneer ik voor het laatst een pot heb gewonnen van 2-0 achter! Zo kwam ik dus, van eerst reserve nr 6 te zijn in dit toernooi, in het hoofdtoernooi!

In de eerste ronde van het hoofdtoernooi mocht ik tegen Anthony Graham. een Engelsman en de voormalig Europees Kampioen onder 19 jaar. Dit zou een lastige pot worden. Ik voelde mij goed aanhet begin van de wedstrijd en het ging gelijk op. Echter op bepaalde momenten, verloor ik af en toe de focus en gaf hem een paar punten kado. Ik verloor de game 11-8, zelfde geval was in de tweede en derde game die ik alletwee met 11-6 verloor. Eigenlijk kon ik goed meekomen in de rallies en was ik niet veel minder, alleen wisselde ik goede rallies af met slechte, domme en te makkelijke punten voor hem. Mentaal een beetje uitgeput waarschijnlijk na mijn lange pot van die ochtend. Ondanks dat ik een beetje teleurgesteld was over mijn wedstrijd ben ik toch supertrots en happy met hoe het toernooi is verlopen! Nu hierop verder bouwen en kijken of we het kunnen herhalen over twee weken in een PSA toernooi in Frankrijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten