zondag 30 oktober 2011

Wereldkampioenschappen Squash

Zoals vorige week gemeld, stond afgelopen week voor mij geheel in het teken van de Wereldkampioenschappen squash die van 28 oktober t/m 6 november wordt gehouden. In het begin van de week heb ik nog goed getraind, onder meer een pittige bokssessie en een zware pressuresessie van Ronny om ervoor te zorgen dat ik volledig klaar was voor mijn wedstrijd vrijdag.

De voorbereiding voor vrijdag was gedaan, maar ik moest eerst nog op de woensdagavond competitie spelen. Ook dit kwam goed uit in de planning naar het WK, nog een kleine generale als het ware! En mijn potje beloofde een lastige te worden, aangezien ik tegen Rene Mijs mocht aantreden. Ik heb pas een keer eerder van Rene gewonnen en ontelbare malen verloren, dus een pittige potje was gegarandeerd. Dit bleek het ook te worden. Ik verloor de eerste game met 11-8 na een slordig begin van mijn kant, met veel te veel fouten waardoor hij deze game vrij eenvoudig naar zich toe kon trekken. Game twee was geheel omgekeerd, ik kon deze goed domineren en trok hem vrij eenvoudig naar mij toe met 11-2. De derde was close all the way. Ik kreeg mijn eerste gamebal op 10-9 en uiteindelijk wist ik de game op mijn tweede gamebal te pakken (12-10). De vierde game ging wederom gelijk op, maar vanaf 7-7 kon ik weglopen met de game en de winst (11-8). Erg blij met deze zege, had redelijk gespeeld, maar belangrijker was dat ik mij goed voelde, zowel fysiek als mentaal. Had het gevoel dat ik er nu echt klaar voor was vrijdag! Helaas had het team wel verloren, met 10-6. Michael Fetini verloor 3-2 van Gabor Marges en Bart Ravelli verloor 3-1 van Piedro Schweertman.

Dan was eindelijk de dag aangebroken van mijn debuut op het WK. Toch wel een beetje spannend! Ik mocht aantreden tegen Julien Balbo, een Fransoos, voormalig nr 30 van de wereld en op het moment vertoevend rond plaats 65. Beloofde een zware opgave te worden, maar zoals gezegd voelde ik mij goed en was ik er echt klaar voor om mijn wedstrijd te spelen. Het begin van de wedstrijd ging redelijk gelijk op, allebei waren wij een beetje elkaar aan het aftasten. Vanaf 4-4 wist Julien echter weg te lopen bij mij en won hij de game met 11-6. Hetzelfde gold eigenlijk voor de tweede game. Ik zat goed in rally's over het algemeen, maar kon deze niet naar mij toetrekken. Hij domineerde mij grotendeels en won deze game met 11-5. In de derde game begon het harde werekn van de eerste twee games zijn tol te eisen op de precisie van mijn shots. Deze werden losser en losser wat ervoor zorgde dat hij zijn shots makkelijker kon gaan slaan en ik hem helemaal niet meer onder druk kreeg. Deze verloor ik met 11-2. Vrij kansloos dus verloren helaas. Hij was eigenlijk op het moment op elk onderdeel nog een maatje te groot voor mij. Ik was over de eerste twee games redelijk tevreden, alleen de laatste game was eigenlijk nog te zwak. Toch vond ik het een geweldige ervaring om het WK te mogen spelen, en heeft het mij alleen maar meer gemotiveerd om nog verder te verbeteren! Nu volle bak trainen voor de komende drie weken, voordat ik op mijn volgende trip ga. Deze zal gaan naar Qatar en Jordanie!

Ill keep you informed!

1 opmerking:

  1. Hoi Frank,
    Wat goed dat je,je voor de WK geplaatst hebt.
    Toch weer een ervaring rijker.
    Wij wensen je heel veel succes in Qatar en Jordanie.

    Groeten Harry en Ada

    BeantwoordenVerwijderen