zondag 2 oktober 2011

Een week om snel te vergeten!

Na mijn goede toernooi in Luxemburg, keek ik erg uit naar mijn eerste PSA toernooi van het seizoen in Barcelona. Vastbesloten om wederom een goed resultaat te halen, vertrok ik zondag naar het vliegveld. Ik vloog met Vueling, en meteen een kleine opmerking, ik heb zelden zo weinig beenruimte gehad als tijdens deze vlucht. Het leggen van mijn benen in mijn nek tijdens een yoga sessie voelde comfortabeler aan als deze vlucht!



Maar goed, aangekomen in Barca, meteen maar even naar de baan gaan kijken, aangezien deze in een shopping centre opgezet was. Inderdaad niet in een club, maar gewoon tussen de winkelende mensen! Was wel weer een heel aparte ervaring om te spelen op een glazen baan zo midden in een winkelcentrum!
Paar ballen geslagen, op de zondag en ook op de dag van mijn wedstrijd en had het gevoel dat ik er klaar voor was.

Ik speelde om 16:00 mijn wedstrijd tegen Geoffrey Demont uit Frankrijk, de nr 161 van de wereld. De wedstrijd begon en ik had meteen enorm veel problemen met de bal en de baan. Ik vond het namelijk erg lastig om de bal te zien en in te schatten waar deze zou komen. Hierdoor liep ik voornamelijk achter de feiten aan, was mijn timing weg, en had ik enorm veel mishits. Geoffrey kreeg daardoor alle gelegenheid om te domineren en dat ded hij dan ook goed. Ik verloor kansloos met 11-4 11-6 en 11-7. Ik ben na de wedstrijd zelden zo teleurgesteld geweest, ten eerste omdat ik een van mijn slechtste wedstrijden in lange tijd had gespeeld, maar vooral omdat het niet helemaal verwacht was, omdat ik juist zo lekker stond te spelen... Een flinke deceptie dus.

Gelukkig was een van mijn beste vrienden, Frank Vogel (jawel Frank en Frank), ook mee naar Barcelona en mede door hem heb ik de toch van de volgende dag in Barcelona, die ik uit moest zitten omdat ik woensdag pas naar huis vloog, kunnen genieten. Ik had daardoor namelijk flink wat afleiding om niet alsmaar aan mijn teleurstellende resultaat te denken.

De woensdag vloog ik dus terug naar huis, en nadat ik rond 6 uur thuis was gekomen, moest ik snel mijn spullen pakken aangezien ik om half 8 de eerste eredivisie wedstrijd van het seizoen moest spelen! Ja, wij squashers, hebben een vrij druk bestaan!

De wedstrijd was Meersquashheroes vs Squash Maastricht. Marc ter Sluis speelde zijn eerste wedstrijd tegen TIm van der Pluijm erg goed en bracht ons met een 3-0 winst op voorsprong. Daarna was het mijn beurt om zijn goede voorbeeld te volgen. Ik begon redelijk in de eerste game tegen Dylan Bennett, maar uiteindelijk liep hij bij mij weg en won deze met 11-6, de tweede game had ik geen kans en deze verloor ik ook met 11-4. In de derde game kwam ik een beetje onder zijn druk vandaan en kon ik eindelijk mijn spel spelen, de game was close all the way, maar een paar foutjes van mijn kant op de cruciale momenten zorgden ervoor dat ik deze game toch met 11-9 verloor. Wederom niet mijn beste wedstrijd, maar alweer een stukje beter dan in Barcelona. Helaas verloor Michael Fiteni daarna met 3-2 van Rick Penders, nadat hij 2-0 voorstond en een matchball in de vierde game had, waardoor wij onze eerste competitieduel met 9-5 verloren. Balen!

Zaterdag had ik een Dunlop toernooi in Ede voor wat matchpractise en om te proberen het goede gevoel weer terug te krijgen. Mijn eerste wedstrijd speelde ik tegen Vincent Hotag en die won ik met 3-0. Was een lekker potje om te beginnen! In de kwartfinale mocht ik tegen Sam van Brusselen. Ik wist de eerste game naar mij toe te trekken, maar verloor helaas de volgende 3. Wederom niet mijn beste squash, maar alweer een stukje beter dan woensdag! mijn volgende twee wedstrijden won ik allebei met 3-0 van respectievelijk, Jan de Smet en Tom de Mulder. Al met al uit deze dag gehaald wat mijn bedoeling was. Een positief gevoel en het plezier in het spelletje. Dus ondanks dat ik niet mijn beste squash had gespeeld, wel erg blij met de dag zelf.

Qua resultaat en qua spel dus een week om snel te vergeten, en aangezien ik donderdag mag proberen om een wildcard te verdienen voor de World Open Squash in Rotterdam, moet dit ook maar snel gebeuren! Aangezien er vaak gezegd ordt dat je meer leert van een verlies dan van een winst, ga ik er maar vanuit dat ik veel heb geleerd afeglopen week en neem ik dit mee in de strijd om dat ticket voor het WK!

Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten