maandag 20 december 2010

Kean Open en Dutch Open

Jaja de eerste PSA toernooien stonden weer op het schema! Eindelijk! Helaas voor mijzelf bevond ik mij op dat moment in een dip. Ik stond totaal niet lekker te squashen, had het gevoel dat de bal helemaal niet deed wat ik wilde dat hij deed en om een of andere reden voelde ik mij fysiek ook niet optimaal, terwijl ik toch echt heel hard had getraind de afgelopen twee maanden. In de twee weken daarvoor ook niet echt goede resultaten behaald, wat het voor mij wel lastig maakte. Had namelijk het gevoel dat ik voordat ik fulltime aan het squashen was beter speelde dan op dit moment. Dus helaas niet helemaal de beste voorbereiding voor het eerste toernooi, de Kean Open.

In de eerste ronde speelde ik tegen Rene Mijs, waar ik in dezelfde week met 3-0 van had verloren in de competitie en toen echt belabberd had gespeeld. Zinde dus op revanche. Maar helaas het mocht niet zo zijn. De hele wedstrijd was close en ik speelde ook al beter dan in de competitie, maar uiteindelijk nog niet geod genoeg. Ik verloor 3-1, 7-11 11-9 7-11 7-11 en was wederom erg teleurgesteld in het resultaat. Toch kon ik mijzelf niets verwijten aangezien ik keihard heb gevochten, maar het mocht helaas niet baten. Dan maar weer op laden voor de Dutch Open die de week erop was!

Ik zat in de kwalificatie van de Dutch Open, het grootste PSA toernooi dat in Nederland wordt gehouden. Voor de kwalificatie wordt er geloot tegen wie je moet spelen in de eerste ronde. De nummers 1 t/m 8 geplaatsten krijgen in de eerste ronde een tegenstander die 9/16 geplaatst is. Aangezien ik een local was, zat ik bij de laatste groep, wat in zou houden dat mijn eerste potje een pittige zou worden! Er was een Nederlander in de draw die ik kon krijgen en aangezien ik tegen veel Nederlanders had gespeeld in de afgelopen maanden wilde ik heel graag tegen een buitenlander spelen. Maar goed, je raad het al, ik trof de Nederlander, Piedro Schweertman, de nummer 3 van Nederland.

De wedstrijd was in de avond en er was aardig wat publiek op afgekomen. Ik speelde voor mijn gevoel eindelijk weer een keer een lekker potje, voelde mij fit en sterk en de plaatsing van de ballen ging al iets beter dan de afgelopen week. Ik verloor mijn wedstrijd wel met 3-0 (11-8 11-2 en 11-6) maar ging voor het eerst in lange tijd weer met een lekker gevoel naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten