maandag 20 december 2010

Z@ppsport

Na teruggekomen te zijn uit Italie, is het trainen weer begonnen. Het eerste toernooi dat op het moment op de planning staat is de Meersquashheroes Open, in mijn woonplaats Hoofddorp op 14 t/m 16 januari, gevolgd door een PSA toernooi in Barcelona het weekend erop (19/23 jan). Leuke vooruitzichten dus!

Op dit moment is er bij het Nederlands team sinds een maand ook een nieuwe bondscoach aangesteld, namelijk Ronny Vlassaks. Wat ik tot nog toe van heb meegemaakt, is het iemand waar ik zeker veel van zou kunnen leren en die mij vooral meer structuur in mijn trainingsschema kan geven, zodat de dingen die ik doe ook de juiste dingen zijn om te doen (niet onbelangrijk!).

Ik was zo'n twee weken geleden benaderd of het mij wat leek om als zogenaamde 'sporttopper' te helpen bij het tv programma Z@ppsport. Dit is een programma voor kinderen waarin 3 jongens van een basisschool het opnemen tegen 3 meisjes van dezelfde basisschool. Ik moest samen met Ron Boszhard de jongens trainen en coachte. De meisjes werden getraind door Milou van der Heijden. en Vivienne van Assem. Ik was hiervoor gevraagd omdat ik als assistent van Jason al een aantal keren mee had geholpen met het trainen en begeleiden van de Nederlandse Jeugdselectie op internationale toernooien en hier positieve berichten over waren geweest. Ik stemde toe, leek mij wel een leuke ervaring en dat bleek het ook zeker te zijn!

De dag begon met een training van mij met de Nederlandse selectie, daarna om een uurtje of twaalf kwam de hele ploeg binnen, viel mij op hoeveel man hiervoor gebruikt worden! Er waren uiteraard de presentatoren, een geluidsman en cameraman voor Ron en mij en een voor Milou en Vivienne, verder waren er twee regiseurs, iemand die alles regelde, een fotograaf, twee mensen voor de site, bij elkaar zeker zo'n 12 man denk ik. Had ik toch niet helemaal verwacht!
We gingen eerst met zijn allen lunchen en daar werd ook verteld wat de bedoeling precies was. Het kwam erop neer dat ik eerst de les zou geven, die was opgedeeld in drie delen, nl de forehand en backhand, de service en wat 'ghosting', het squashen zonder bal wat erg goed is voor je conditie en voetenwerk. Ron zou daarbij zijn en mij dan onderhand wat vragen stellen en met de kinderen in de weer zijn. Dit was erg leuk om te doen, wel apart en af en toe een beetje behelpen, aangezien de cameraman en geluidsman ook op de baan stonden en je daar dus goed rekening mee moest houden! Heel grappig ook, sommige dingen moeten opnieuw opgenomen worden, of je moet hetzelfde doen, maar dan pakken ze een andere camerapositie enz. Nieuwe ervaring dus!

Na de training werd er een battle gehouden om te zien of de jongens beter waren dan de meisjes. Elke jongen speelt een wedstrijd tegen een meisje en de eerste bij de vier punten wint de wedstrijd. Je raad het al, ondanks dat we goede hoop hadden (en twee jongens die op squash zaten.....) verloren we van de meisjes!
Onvoorstelbaar haha, begon toch een beetje te twijfelen aan mijn coaching skills!

Al met al een erg leuke dag, die zo rond 5 uur klaar was, waarna ik van Ronny nog even 45 minuten op de hometrainer mocht zitten!

Maar mijn media optreden zat er nog niet op voor de week. Ik zat de volgende ochtend in de bus, terwijl Nederland geteisterd werd door een sneeuwstorm en was daardoor wat later. Ik wilde Ronny daarom een sms sturen dat ik 5 minuten later zou zijn. Ik pak mijn telefoon en zie dat ik al een sms van hem heb, eerste gedachte was, ik hoop dat de training doorgaat, anders ben ik voor niets al een uur in de sneeuw onderweg! Maar inderdaad de training ging door. In de sms stond de vraag of ik mijn Nederland kleding aan wilde trekken, aangezien er een reclame opgenomen zou worden voor Ernst & Young. Ik was allang onderweg en realiseer mij meteen dat in mijn tas een t-shirt van 2 jaar oud zit en een broekje dat nog ouder is en totaal niet bij elkaar passen. Zal wel een goede indruk achtergelaten hebben daar denk ik haha!
Was wel erg grappig, Sebas en ik hebben gewoon anderhalf uur getraind terwijl dit constant gefilmd werd, ook de periodes van rust enz. Uiteindelijk zullen deze beelden dus gebruikt worden voor een commercial van Ernst & Young, wat wel lachen is natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten